KŘIVONOSKA 2014

Dovolím si ještě jedno malé ohlédnutí za loňskou Křivonoskou. Účast byla hojná, potěšující je, že některé typy prezentovaných strojů u nás navíc nevidíme až zase tak často. Když se zaměříme na značku DKW, pak z motocyklů mne osobně nejvíce zaujala DKW E 300 „východoněmeckého“ majitele. Popovídali jsme si moc pěkně, ale jeho jméno jsem si nepoznamenal, protože jeho stroj mne svojí původností naprosto očaroval. Podívejte se na přiložené fotografie a zkoumejte spolu se mnou:

* původní štítek prodejce p. Paula Schmelzera z Drážďan - Muegeln

* acetylénové osvětlení s vyvíječem Riemann a se světlem DKW

* původní karburace Framo-E včetně ovládacích páček na řidítkách

* původní šrouby, popisky, ražená čísla a D.R.P nápisy na všech komponentech

prostě tichá krása původnosti.

Vůbec celá ta E 300 je takový nenápadný, ale velmi funkční stroj. Vyráběna v letech 1927 – 1929 jako nástupce úspěšné E 250-ky. Paralelogramová vidlice s jednou centrální pružinou nabízí výrazně vyšší jízdní komfort, nežli kývající se konstrukce vidlic vývojově starších strojů E 200 a E 206, které jezdce stále za jízdy „tahaly za ruce“ (zeptejte se Petra Hošťálka, ten Vám vysvětlí, jak to bolí po šesti hodinách jízdy). Hmotnost E 300 činí jenom 100 kg při výkonu 8 koní a zajišťuje tak nejenom maximální rychlost 85 km/hod, ale i slušnou vytrvalost a schopnost cestování na delší vzdálenosti, umocněnou nuceným chlazením ventilátorem (oceníte zejména v horkém létě na startu přeplněné veteránské soutěže). Trubkový rám – tuhý, lehký a elegantní. Podrámová nádrž převzatá z prestižní dvouválcové pětistovky jenom potrhuje dospělý vzhled motocyklu. Technické finesy – odnímatelná hlava válce z lehké slitiny a oddělená nádržka na olej pro mazání primárního řetězu za jízdy !

Prameny uvádějí ca. 10.000 vyrobených kusů, ale do dneška jich opravdu moc nezůstalo a u nás doma ji v chodu bohužel téměř neuvidíte. Možná inspirace pro někoho z Vás, do čeho se v budoucnu pustit …….

A abych nebyl nařčen z jednostrannosti, tak přidávám také jedno zajímavé auto – Auto Union DKW Sonderklasse pana Gerharda Rosenmuellera (Schleiz, DE) zaujalo většinu přihlížejících zřejmě spíše líbivou černo-červenou barevnou kombinací. Mnohem větší překvapení se ale skrývá pod kapotou – vidlicový čtyřválcový přeplňovaný motor DKW o obsahu 1100 ccm nabízí řadu neotřelých konstrukčních řešení, ale také nemalou řadu problémů pro uživatele. Když jsem se opatrně majitele zeptal, co je na tom pravdy, že …… jenom tiše mávnul rukou a poznamenal cosi v tom smyslu, že si užil svoje a teď už je to trochu odladěné, ale že se přesto rozhodně nenudí.

Už se těším na tu letošní Křivonosku – uvidíme se tam také ?

Petr Pokorný, 23.2.2015

dkwklub.rajce.idnes.cz/241_2014_Krivonoska/

Fotogalerie: Křivonoska 2014

/album/fotogalerie-krivonoska-2014/dsc-6155-jpg/ /album/fotogalerie-krivonoska-2014/dscf3716-jpg1/ /album/fotogalerie-krivonoska-2014/dscf3717-jpg/ /album/fotogalerie-krivonoska-2014/dscf3718-jpg/ /album/fotogalerie-krivonoska-2014/dscf3719-jpg/ /album/fotogalerie-krivonoska-2014/dscf3720-jpg/ /album/fotogalerie-krivonoska-2014/dscf3721-jpg/ /album/fotogalerie-krivonoska-2014/dscf3722-jpg/ /album/fotogalerie-krivonoska-2014/dscf3725-jpg/ /album/fotogalerie-krivonoska-2014/dscf3726-jpg/
Odkazy: Auto-moto