Akce 2010

Rasmussenovy Mirošovice opět poslední sobota v lednu

   Již počtvté jsme se dobře najedli a dobře si popovídali v Hostinci U Císaře, někteří až do zavírací doby. JT

 

Křivonoska jako každý rok druhou sobotu v květnu

   Křivonoska sice není naší akcí, ale již mnoho let se jí pravidelně zúčastňujeme. A letos se jejím absolutním vítězem na svém motorovém kole ES-KA stal Pavel Jelínek, který je vytrvalým účastníkem také našich akcí. Gratulujeme! JT

Rasmussenovy Lažany proběhly poslední sobotu v květnu.

   Přestože bylo počasí nesrovnatelně lepší než vloni, nebyla účast o mnoho větší. Objevily se tu ale tři "novinky" - jeden automobil a dva motocykly, z nichž je třeba vyzdvihnout řemenový DKW ZM Petra Hošťálka z Českých Budějovic. Protože hlavním účelem akce je setkání se stejně zaměřenými přáteli a pohodový výlet po okolí, není pro úspěch akce počet zúčastněných to nejdůležitější. JT

Národní den historických vozidel v pohybu

12. června

   Několik z nás přistoupilo k této výzvě velmi svědomitě, ale byli jsme velmi rozčarováni. Za celý den jsme každý na jiné trase nepotkali ani staré kolo. Až v cíli naší cesty - v Solvayových lomech. Ale to se dalo čekat. O rotujících setrvačníkách níže ...

   Veteran Car Club České republiky společně s Federací klubů historických vozidel České republiky (národní autoritou FIVA) vyhlašují "Národní den historických vozidel v pohybu". Bude se konat pravidelně každý rok druhou červnovou sobotu. Pro letošní rok je stanoveno datum 12. 6. 2010.
   Každý občan mající historické vozidlo by měl pokládat za čest vyjet tento den do ulic. Akce není nijak a nikým organizována. Každý klub, skupina či jednotlivec mohou strávit dvanáctý červen za řídítky či volantem historického stroje podle svých představ. Někdo pojede k tetě na husu, někdo rally, jiný uspořádá na náměstí jízdu zručnosti... jsou tisíce možností. Jen buďte ohleduplní k chodcům, dětem, ale i k ostatním účastníkům silničního provozu, mezi kterými se budete pohybovat. Důležité je, aby byla vozidla vidět, byla v pohybu a naplnili jsme tak motto zachování svobodného pohybu historických vozidel bez omezení pro další generace.
   FIVA podporuje stejné dny v mnoha zemích. Účelem je ukázat veřejnosti evropské kulturní dědictví v pohybu na veřejných komunikacích a upozornit tak na význam historických vozidel v naší společnosti po stránce kulturní, historické, sociální, vzdělávací, zaměstnanosti, ekonomiky a ohleduplnosti k veřejnosti i ekologii. Při stále narůstající byrokracii a chystaných legislativních omezeních je to způsob, jak upozornit na obrovské odvětví zasahující významně a pozitivně do naší společnosti. Je to způsob, jak dát o síle a velikosti hnutí historických vozidel vědět. Třeba si pak orgány státní správy, až budou rozhodovat o legislativě, uvědomí, jak významný je to obor.
   Převzato z časopisu Motor journal

 

Rotující setrvačníky

   Na Karlštejnsku a vůbec v celém Českém krasu se nachází mnoho míst, kde se těžil nebo dosud těží vápenec. V roce 1993 vznikla Společnost Barbora - společnost pro zachování důlních a průmyslových památek, která se rozhodla komplex bývalých Solvayových lomů znovu oživit, tentokrát formou důlně-průmyslového skanzenu. Ten najdeme v trojúhelníku mezi obcemi Loděnice, Bubovice a Svatý Jan pod Skalou. Zde se mimo "běžnou" muzejní činnost konají každý rok čtyři mimořádné akce - Zahájení sezóny, Muzejní noc, Rotující setrvačníky a Ukončení sezóny. Zatím jsem nenavštívil Muzejní noc, ale ze zbývajících tří u mě vedou Rotující setrvačníky. Historickými vozidly je možné vjet až do skanzenu, kde jsou vítaným zpestřením. Více o činnosti skanzenu se dozvíte na stránkách Společnosti Barbora. JT

Soběšice

   Na závěr sezóny jsme si udělali výlet do Brna, kde jsme se zúčastnili prestižního závodu do vrchu - soutěže pravidelnosti  Brno - Soběšice. První bychom asi nebyli, ale kvůli chybě časoměřičů jsme se ani nedozvěděli rozdíl časů. Přesto si syn Prokop odvezl plaketu pro nejmladší účastníky a druhou pro nejvzdálenější účastníky, kteří přijeli po ose. JT

Odkazy: Auto-moto